#charmigt




Man kan gå där i timmar ... njuta av färgprakten ... känna dofterna ... bli inspirerad.
Hagalandet är ett #måstesjälvuppleva ställe!






Och så är det bara ett så himla charmigt ställe. Där finns det där lilla extra.
Här hittar du allt du behöver hem till gården eller hem till balkongen.





Jag passade på att ta med mina egna krukor. Så om någon vecka ... bara vädret blivit varmare så kommer jag och söker hem mina färdigt fyllda krukor. Och så här såg det ut ifjol då jag kom hem :)

Så mitt bästa tips till alla student mammor denna vår: lägg inte din energi på att få alla dina blomrabatter hemma i topptrim ... utan gör som jag gjorde ifjol. Lyxa till verandan och gården med krukor fyllda med sommarblommor.  Du kan göra som jag gör ... föra krukorna för fyllning och söka hem härliga kreationer som du själv aldrig ens tänkt att skulle fungera. Eller så köper du hem fin mylla och blommor och fixat dina egna kreationer. 





Har ännu inte varit ägare till en Kanna ... den där ståtliga gröna saken i bakgrunden ... men det kan bra hända att det blir ändring på det i år. Gillar verkligen det stilrena som jag tycker att den förmedlar.






Hittade även en ny kärlek. Den här får mej att tänka på en sommaräng. Och trots de stora blomsterbladen ska den tåla regn ... vilket har visat sig vara en bra egenskap här i vårt land. 






Heliotropen .... som en liten mini syren. Doftar underbart och har söta blomsterklasar fyllda med små blålila blommor.  






En ampel är perfekt då man vill utnyttja både tak och väggar för att inreda sin balkong eller uteplats. 






Jag passade på att köpa en en knallröd hängpelargon till min mamma. Den ska i år få pryda mina föräldrars balkong.

En sommarblomma är just den här tiden ... enligt mej ... den bäste ge bort gåvan. Man kan ju inte ha för mycket blomsterprakt.






Med hem kom både violer och pansséer. Dom klara sig den här tiden fint hemma i trädgården och på gravarna. Och så en tomtato till växthuset.

Med vad är en tomtato?  Jo det är en planta där man har både söta körsbärstomater och potatis på en och samma växt. Trivs både i trädgården och i en kruka på altanen eller på balkongen. Vår ska få bo i växthuset. Men jag tror du måste skynda ... för den här nyheten tippar jag att kommer att ta slut ganska snabbt. 






Den här vintern var mina pelargoner på hotell bakom den här charmiga dörren :)
Ni kan läsa mera om hotellet  HÄR 






Kikade in för att kolla hur dom haft det ... och som ni ser så har dom haft det riktigt fint. Snart får dom flytta hem. 







Lilla V ... som  för övrig var både snorig och inte riktig i form och som även valt sin outfit helt själv (fniss) ... hittade en favorit. Den här ska i sommar pryda lekstugans trappa tyckte hon.  






Hade en jätte fin och skön mors dag. Och att ännu få avsluta utfärden med ett glas champagne med ägarinnan är pricken på allt.


Hagalandet ... precis så familjärt och charmigt som ett sådant här ställe ska vara!





3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för speciellt med hennes outfit? *fattar inte*

Bella sa...

Inget extra alls egentligen ... menade bara att den är lite för liten blusen alltså och även plockad från stolen i hennes rum där den lägat någon dag istället för att tösen skulle ha satt den i tvättkorgen. Men så här är det ... livet på riktigt 😊

Anonym sa...

Supersöt tjej! (Att d var nåt med blusen märkte bara du)

Finner inga ord ...

... och vet inte ens hur jag här på bloggen skulle kunna uttrycka mej gällande den tragiska händelsen som hänt i Ekenäs. Den berörd...